Thursday, June 24, 2010

Merhaba, ben Hispaniolan Solenodon (Solenodon paradoxus)

Bana Aguta da diyebilirsiniz. Semirmiş bir tarla faresi gibiyim. Ama fare gibi sümsük değilim, ısırırsam zehirlerim, tükürüğünde zehir olan nadir memelilerdenim. Dominik Cumhuriyeti ve Haiti'de takılıyorum. Avrupalı'lar bizim adayı kolonize etmeden önce buralardaki tek avcı tür bendim, ortamların kralıydım. Ama şimdi kediye köpeğe yem oluyoruz. Ayrıca size hiç şaşırmayacağınınız bir şey söyleyeyim: Yaşadığımız ormanları yok ettiğiniz için soyu tükenme tehlikesi altında hayvanlar listesine girmiş bulunuyoruz. Hep ünlü olmak istemiştik, sağolun varolun.

Son olarak, bizim hatunun meme uçları poposunun tam yanında. Bebeler süt emerken çok zorlanıyor, buna bi çare bulsak diyorum dinletemiyorum.

No comments:

Post a Comment